WCIĄŻ DUŻY POTENCJAŁ WZROSTU…
Pokrycie kaloryczne określa udział karmy gotowej w całkowitej diecie psów i kotów domowych.
W krajach zachodnich sięga, a nawet przekracza 100%.
2010 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |
PIES | 11,6% | 29% | 30,6% | 32,4% | 34% |
KOT | 22,8% | 50% | 52,6% | 55,8% | 58% |
W Polsce przez ostatnie 9 lat odnotowano podwojenie rynku karmy gotowej dla kotów i potrojenie rynku karmy dla psów.
Euromonitor International, 2018-2020 estimation, 2010 MEMBR
Nielsen JJ 2018, Euromonitor International
*estymacje oparte o rosnące trendy
“Proces zachodzący pomiędzy producentem a kupcem, polegający na zarządzaniu kategorią produktów w strategiczny sposób w celu zaspokojenia potrzeb konsumenta oraz maksymalizacji zyskowności sprzedaży całej kategorii.”
ECR Committee
”Strategiczne zarządzanie kategorią produktów w celu maksymalizacji zysku i zaspokojenia potrzeb klienta”
Institute of Grocery Distribution
Zarządzanie Kategorią ma na celu jak najefektywniejsze sformatowanie oraz rozmieszczenie na półkach wyselekcjonowanych grup towarowych w sposób gwarantujący optymalne zaspokojenie wymagań konsumentów. Jest to proces, w którym detalista zarządza kategorią produktów wspólnie z producentem (dostawcą), wykorzystując swoją i jego wiedzę na temat zachowań konsumenta na rynku.
KATEGORIĄ PRODUKTÓW
Podstawowym celem projektu zarządzania kategorią jest jej całościowy wzrost, a nie wzrost konkretnej marki czy segmentu.
3 PODEJŚCIA DO PROJEKTÓW CATEGORY MANAGEMENT
– NASZE ZASADY
Realizując projekt Category Management zawsze patrzymy bardzo szeroko na biznes. Bazujemy na aktualnych i historycznych danych rynkowych dla poszczególnych kanałów sprzedaży wybranych segmentów.
Dane rynkowe są opracowywane m.in. w oparciu o szczegółowe dane Nielsen i Euromonitor.
Realizując zaawansowany projekt analizujemy również dane odsprzedażowe Klienta.
Pomimo tak szczegółowego i obiektywnego podejścia do każdego projektu ostateczna decyzja należy zawsze do naszego Klienta.